Veřejná anonymní designerská soutěž
Předmětem a účelem soutěže je nalezení nových návrhů prvků či sérií městského mobiliáře, vytvořených pro účely této soutěže, nebo návrhů prvků či sérií doposud nerealizovaných.
Soutěžní kategorie
- 1. Svítidlo v městském prostředí – svítidla vhodná pro užití ve veřejném prostoru
- 2. Němý kolportér – pro distribuci tiskovin nabízených zdarma
- 3. Reklamní prvek jako součást městského organismu – jakýkoliv konkrétní prvek městského mobiliáře, který je nosičem informace (reklamy).
Vyhlašovatel
Občanské sdružení City Point
Za podpory Magistrátu hlavního města Prahy, České komory architektů a Design centra České republiky a pod záštitou ministra pro místní rozvoj Mgr. Radko Martínka, vyhlašují 2. ročník designérské soutěže "City Point | Na cestě městem 2006".
Porota
Jan Kasl (architekt, bývalý primátor Prahy, Sdružení nezávislých kandidátů)
David Karásek (designér, společnost mmcité)
Karel Kobosil (Design centrum České republiky)
Karel Hájek (architekt, FA ČVUT, ateliér Patrika Kotase)
Petr Žák (odborník na osvětlení ze společnosti Etna)
Osamu Okamura (šéfredaktor časopisu Era 21)
Veronika Loušová (šéfredaktorka czechdesign.cz)
Ludvík Grym (architekt, zástupce ČKA)
Hlavní cena
Jiří Vojtěšek
Hodnocení poroty
Porota na tomto návrhu oceňuje, že autor vytvořil výtvarně zajímavý nosič pro distribuci tiskovin ve veřejném prostoru. Objekt svým materiálovým a barevným řešením má ambice být obohacením městského interiéru.
Němý kolportér
Ing. arch. Jana Zoubková a Ing. arch. Petr Moráček
Hodnocení poroty
Jednoduchý princip distribuce reklamních tiskovin použitý v nových souvislostech. Koncepce se dá použít například pro krátkodobou reklamní kampaň.
Svítidlo v městském prostředí
Bedřich Kostorek
Hodnocení poroty
Inovativní koncept spojení lampy s plochou pro grafiku, která může mít více podob, ve spojení s řešením fotovoltaických článků s LED diodamy. Návrh sleduje současné trendy v světelné technice.
Reklamní prvek jako součást městského organismu
Cena neudělena.
Hodnocení poroty