25. 2. 2014 - Jičín bude mít do léta územní studii pro bývalé kasárny (Zdroj: StavbaWEB)
______________________________________________________
Předmětem soutěže bylo zpracování architektonicko-urbanistického návrhu Kasárna Jičín v rozsahu návrhu umístění staveb v řešeném území, návrhu dopravní a technické infrastruktury a stanovení podmínek pro zástavbu v dotčené ploše včetně návrhu regulace.
Vyhlašovatel
Město Jičín
Sekretář soutěže
Mgr. Eva Vogeltanzová
Žižkovo nám. 18, 506 01 Jičín, tel/fax:493 545 480, e-mail: vogeltanzová@mujicin.cz
Řádní členové poroty - závislí
Petr Volf
Řádní členové poroty - nezávislí
Náhradníci poroty - závislí
Náhradníci poroty - nezávislí
Částka 100 000,-
CUBOID ARCHITEKTI s.r.o.
Hodnocení poroty
Návrh velmi jednoduchým způsobem dotváří dostatečně atraktivní prostředí pro bydlení, aniž by vytvářel v daném území cizorodou urbální strukturu. Měřítko i výšková úroveň navržených objektů vychází z místa i možností potencionálních investorů. Udržení uliční čáry dané kasárnami je kladně hodnoceno stejně jako odstup od lipového stromořadí. Jako nevhodně může působit bariéra hromadných garáží v dané terénní konfiguraci, vhodné bude její přerušení pro lepší průchodnost. Porota doporučuje průjezdnost ulice Skautská napříč území pro lepší dopravní obslužnost budoucí je nutné najít ještě další dopravní napojení. Náklady na realizaci dopravní a technické infrastruktury převyšují doporučené požadavky investora. Navýšení je však řádně zdůvodněno a porota jej považuje za odpovídající.
Návrh je schopen realizace.
Neudělena.
Hodnocení poroty
Částka 50 000,-
MS plan s .r. o.
Hodnocení poroty
Dominantní prvek návrhu – velkoryse navržený veřejný prostor – rozsáhlý městský park je velmi diskutabilní. Jakkoliv může být tato myšlenka přínosná, je návrh do daného kontextu nepřesvědčivý, měřítko není úměrné, záporem jsou i oba stávající rodinné domy v jeho ploše i průjezdné komunikace narušující jeho celistvost. Zajímavá myšlenka není přesvědčivě a komplexně dopracována a ve svém důsledku tak oslabuje roli historické aleje. Náklady na realizaci dopravní a technické infrastruktury převyšují doporučené požadavky investora. Navýšení je však řádně zdůvodněno a porota jej považuje za odpovídající.
Návrh je schopen realizace za předpokladu zásadních změn.
Částka 50 000,-
Hlaváček – architekti, s.r.o.
Hodnocení poroty
Kladně byla posouzena odvaha k velkorysému návrhu, který však ne ve všech ohledech respektoval dané místo. Navržená promedána při aleji je diskutabilní z hlediska mísení pěší a dopravní funkce nedostatečnému diferencování veřejných a poloveřejných prostor, jakož i malým odstupem objektů od stromů aleje. Umístění náměstí je formální pro alej nevhodné. Předprostor jezuitské rezidence Čeřov je řešen zcela příkladně, svým odstupem a průhledy dává vyniknout této historické dominantě.
Návrh je schopen realizace za předpokladu zásadních změn.
Částka 25 000,-
Ing. arch. Michal Potůček, spolupráce Ing. arch. Monika Langová
Hodnocení poroty
Převládající navržený ortogonální systém zástavby při aleji je relevantní a ve správném propracování hierarchie veřejných, poloveřejných a polosoukromých prostorů i příkladný, zůstal však ve svém potenciálu nevyužit. Osa s přičleněnými veřejnými prostory je nepřesvědčivá, náměstíčka jsou předimenzovaná. Dopravní systém není jasně oddělen od veřejných prostor. Není dostatečně řešena dopravní obslužnost budoucí výstavby při Čeřovce.