Návrh zavedení služebního průkazu (servis pass) a řešení regulačních překážek ve stavebnictví a obchodních službách
- Jedná se o dotazník, který byl zaslán z ACE
- Dotazník je dostupný pouze v AJ nebo FJ
- Termín pro jeho vyplnění je do 26. 7. 2016
Evropská komise zveřejnila konzultaci návrhu zavedení služebního průkazu a řešení regulačních překážek v oblasti stavebnictví a obchodních služeb a o dalších možných opatřeních k odstranění překážek v sektoru pojištění. Tato konzultace vyplývá ze strategie jednotného trhu, která navazuje na:
1) Iniciativu zavedení služebního průkazu pro klíčové ekonomické sektory
2) Činnost zaměřující se k odstranění regulačních překážek pro klíčové podnikatelské služby a služby z oblasti stavebnictví
3) Činnost zaměřující se na požadavky týkající se pojištění odpovědnosti za škody pro podniky a poskytovatele stavebních služeb
Předběžná hodnocení prováděné Evropskou komisí v minulých letech ukázala, že navzdory práci, která byla provedena na implementaci směrnice o službách, množství požadavků vedených členskými státy stále vytváří překážky pro poskytování služeb v jiných členských státech. To se týká administrativních požadavků a v některých případech i regulačních požadavků.
V důsledku tohoto byly zahraniční investice a obchod se službami raději limitovány na pouze několik konkrétních sektorů, které paradoxně mají vysoký potenciál pro integraci v mezinárodní oblasti, jako jsou: podnikatelské služby (zejména architekti, inženýři a účetní služby) a stavební služby.
Cílem této konzultace je získat názory zúčastněných stran o vlivu těchto administrativních a regulačních překážek, stejně jako na politiku, která je prosazuje, nevyjímaje jejich potencionální dopad.
Výsledky této konzultace poskytnou klíčový podklad pro Evropskou komisi při přípravě jakýchkoliv budoucích návrhů evropských předpisů a posouzení jejich dopadů na tato odvětví.
Evropská komise chce názory zejména od:
1) Poskytovatelů služeb a zákazníků obchodních služeb, jako jsou architektura, strojírenství a účetnictví
2) Poskytovatelů služeb a zákazníků stavebních prací
3) Poskytovatelů služeb a zákazníků pojišťovacích služeb a orgánů veřejné správy
Dotazník je strukturován do 10ti částí – 1 část je obecná a posléze je možnost vyplnit pouze určité části které se týkají různých témat a účastníků.