5. Autorský dozor
Hlavní náplní této výkonové fáze zpracovatele projektové dokumentace je kontrola dodržování platné
projektové dokumentace realizátorem interiéru a případné schválení odchylek a úprav. Výkon autorského
dozoru (AD) může mít charakter trvalý nebo občasný v rozsahu, který je stanoven smlouvou. (Podle § 152
odst. 4 SZ je u stavby financované z veřejného rozpočtu, kterou provádí stavební podnikatel jako zhotovitel,
stavebník povinen zajistit technický dozor stavebníka nad prováděním stavby. Pokud zpracovala
projektovou dokumentaci pro tuto stavbu osoba oprávněná podle zvláštního právního předpisu, zajistí
stavebník autorský dozor projektanta, případně hlavního projektanta nad souladem prováděné stavby
s ověřenou projektovou dokumentací). Při dokončení stavby se AD účastní na uvedení stavby a jejích
technických a technologických zařízení do provozu a spolupracuje při odevzdání a převzetí stavby nebo
její části. AD poskytuje klientovi součinnost a spolupráci při převzetí stavby interiéru, odstraňování vad
a nedodělků a při případných reklamačních řízeních. AD je oprávněn provádět kontroly stavebního deníku
a pořizovat zápisy AD do stavebního deníku.
Služby architekta
Z hlediska smluvního plnění fáze 7. autorský dozor zpravidla obsahuje činnost:
a) standardní
- účast na kontrolních dnech a kontrolních prohlídkách stavby a konzultace na staveništi
- kontrola realizace podle prováděcí dokumentace interiéru
- odsouhlasení použitých materiálů a výrobků
- spolupráce s objednatelem při přijímání rozhodnutí o případných změnách
- účast na přejímkách klíčových dodávek
- účast při uvedení do provozu
- účast při uvádění technických zařízení do provozu
- účast při kontrole a odstranění závad
- účast při případných reklamačních řízeních, spolupráce na odstranění vad a nedodělků
- dohled na odstraňování závad
b) nadstandardní
- poradenství při provádění detailů a složitějších atypických konstrukcí
- účast na jednáních o změnách stavby vyvolaných klientem nebo zhotovitelem stavby
- vypracování alternativních řešení v průběhu realizace (technických, dispozičních řešení a detailů a provedení)
- posouzení odchylek, změna a úprav
- vyhodnocení dopadů skutečnosti doplňkových průzkumů
- posouzení plnění podmínek smlouvy při provádění prací dodavatelem stavby
- provádění zápisů do stavebního deníku vedeného dodavatelem stavby
- odsouhlasování dílčích faktur za provedené práce
- účast při reklamačních řízení
- spolupráce při závěrečném vyúčtování a vyhodnocení stavby
c) obstarávací
- kontrola dokladů dodavatele před předáním realizace klientovi
Součinnost klienta
Ke zdárnému výkonu služby je nutná součinnost klienta zejména v těchto oblastech:
- zajištění přístupu do objektu
- koordinace TDI
- sdělení zásadních podmínek smlouvy s dodavatelem, fakturační pořádek, postupy práce
- stanovení podmínek pro výkon autorského dozoru + TDI
- určení postupu stavby v souladu s výsledkem ZOV